Lilla U

Standard

Vår dotter heter Alva. Nu är det till och med officiellt enligt brevet från Skatteverket. Men det säger jag inte särskilt ofta. Istället kallar jag henne för allt annat än det namn vi gett henne. Jag kallar henne till exempel Pluttan. Fialisa. Fian. Sötnos. Pruttis. Älsklingen. Skruttan. Mammas fina flicka. Mammas vackra tjej. Jag benämner henne av misstag med kattens namn. Och så kallar jag henne för lilla U. Ibland när hon gråter formar hon munnen till ett o och låter uuu uuu uuu uuu. Så då blev det lilla U.

– Vårt barn heter ju faktiskt Alva, säger han som nyss blivit pappa. Han får nog när jag kallar dottern för lillskitarn.

Jag vet. Men kärleken har ju så många namn.

One response »

  1. Hej, festligt. Jag kallade min förstfödda (Malin) ”lilla O” bland många andra namn. För att hon formade munnen till ett o.
    Och jag kom på mig med att kalla mitt förstfödda barnbarn, Måns, för ”lilla O”, för att han formade munnen till ett o……

    Kramar från Lotti

Kommentera

