Fläckar

Standard

Vi ligger och tittar på varandra i sängen. Dottern och jag. Hon ler. Jag ler. Så kan vi ligga länge. Hennes lilla mage pöser av bröstmjölk. Mätt och belåten. Plötsligt blir Alva röd i ansiktet och det brakar till i blöjan. En gång. Två gånger. Tre gånger. Det är morgontoaletten som pågår. När jag tror det är klart går vi till badrummet för att byta.

Dottern sprattlar naken på skötbordet. Jag böjer mig fram för att pussa henne på magen. SPLASH! Det måste vara någon slags bajskatapult inbyggd i små bebisar. Jag överraskas av en alternativ morgondusch.

På väg tillbaka till sovrummet passar dottern på att kräkas lite på min axel. Jag har slutat att byta kläder varje gång. Det är helt uppenbart. Med föräldraskapet kommer fläckar.

Kommentera

