En kudde under armen

Standard

Alvas kusin L är sex år. Han har precis börjat skolan. När L själv fick välja färg till sitt nyrenoverade rum ville han ha svarta väggar och grönt tak. Det fick han. En sådan förälder vill jag också bli. Fast kanske undviker jag just färg-i-rummet-frågan.

Nu sitter jag i soffan hemma hos Alvas faster och farbror. Dottern sover på min arm.
– Här, så det blir bekvämt för henne, säger L och bullar upp med en kudde under Alvas arm som hänger sovslappt.
Sen hämtar L en nalle och lägger hos dottern. Han smeker mycket försiktigt den nya lilla kusinens kind.

Alva är född till storasyskon precis som jag. Det känns skönt att hon har fyra äldre kusiner som kommer att se efter henne.

Kommentera

