Båten åker runt, runt, runt

Standard

Jag har badmössa. Alvas pappa har badmössa. Vi ser ut som två svampar. Jag ser faktiskt ut som en flugsvamp eftersom jag vaxat bikinilinjen. Ville inte vara både tjock och hårig. Men det blev gjort lite senare än vad jag tänkt så nu är jag alldeles prickig istället.

Dotterna har ljuvliga små rosa badbyxor. Hon är så söt, så söt. Vi har börjat på babysim. I bassängen simmar sju svampar och sex barn omkring. Sju svampar eftersom Alva är den enda som har sin pappa med sig. Den här gången.

– Å nu ska vi sjunga. Följ efter mig, säger instruktören.
Båten åker runt, runt, runt. Runt, runt, runt. Båten åker fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Båten åker upp och ner, upp och ner, upp och ner.

Alva skrattar. Ser skeptisk ut. Skrattar. Ser skeptisk ut. Men mest verkar hon tycka att det är roligt. Och hennes mamma och pappa tycker definitivt att babysim är en bra idé.

Kommentera

