Det växer mossa

Standard

– Alltså, Magnus Ugglas nya låt. Den är ju rätt bra. Han är ju liksom bra på melodier.
Vi tittar lite generat på varandra, mannen och jag. Mumlar att vi kanske skulle köpa en samlingsskiva med Uggla. Den kan ha sin plats bredvid Elvis bästa som vi just köpt.

Jag kommer på mig själv med att då och då citera Borta med vinden i min blogg. En film som är så gammal så de fick färglägga den i efterhand.

Vi går på stan. Passerar ett gäng släntrande ungdomar. Jag rynkar på näsan.
– Hur kan det vara modernt med byxor som sitter nedanför rumpan? Det ser ju inte klokt ut.

Någonstans har jag tänkt att jag kommer att vara en modern mamma. Att Alva kommer att tycka att hon har en morsa som hänger med. Men det är bara att konstatera. Det växer redan mossa.

Kommentera

