Halleluja!

Standard

Äntligen. Äntligen. Äntligen åkte skånebonden ur Idol.

Jag orkade inte se omröstningen igår kväll. Så jag spelade in den. Smyger upp i ottan. Pluggar in julstjärnan i fönstret. Alva sover i sängen med armarna utsträckta åt sidorna. Kokar kaffe. Försäkrar mig om att jag inte kommer åt några nyheter som avslöjar vem som gick vidare. Sätter spänt på den inspelade omröstningen. När Peter Jidhe läser upp Amandas namn hoppar jag upp och ner i soffan så tyst jag kan för att inte väcka familjen. Hurra! Jippi! Jag hade gåshud i en kvart efter Amandas framförande av Halleluja.

Amanda Jensen är den coolaste förebild jag kan tänka mig för min dotter. Var den du är! Det funkar!

2 responses »

  1. Jag håller med dig, och vad skönt att du ser Amanda som en förebild för din dotter. Många med barn ser nog att Amanda är en liten fjolla med identitets problem, men som du själv säger. Hon är sig själv och det är verkligen stort.
    Lycka till med bebisen och familjen.

Kommentera

