Önskelista

Standard

Masarinmamman har utmanat mig på en önskestafett. Jag får önska vad jag vill. Det behöver inte vara realistiskt eller materiella saker. Vilken grej! Sen ska man visst utmanna andra bloggare att göra detsamma. Kan det vara så. Att om tillräckligt många människor önskar sig orealistiska saker så blir de till slut realistiska?

1. Fred på jorden. Jo. Jag vet att det är en klyscha. Men troligen den vackraste klyscha som finns och får jag nu önska mig precis vad jag vill så måste den vara med.

2. Att känna mig utsövd. Bort med tröttpåsarna under ögonen. Bort med tjuriga tillrop till mannen. Bort med oförklarliga gråtattacker.

3. Min gamla kropp. Den jag hade innan jag blev gravid. Den var bra.

4. Ett riktigt stort badrum. Jag har bott i Stockholm i 10 år. Alla lägenheter jag bott i har haft skrubbar till badrum. Med barn är det på gränsen till outhärdligt… Dessutom är vårt nuvarande badrum inte renoverat än så det är både litet och fult. Blä.

5. Att alla fattar att klimatförändringarna faktiskt är på allvar. Hallå! Det är på riktigt. Det är skitfarligt. SKITFARLIGT! Är det någon som vill veta hur det hänger ihop, hör av er. Jag har jobbat med klimatfrågan i flera år.

6. Amanda Jensens kommande platta. Med hennes version av Halleluja. Jag är såld.

7. Lycka, hälsa och välgång till min familj och alla mina vänner.

One response »

  1. Bra lista! M har efter 12 år i Stockholm fortfarande inte haft ett badrum med dusch (utan istället får han knyckla ner sig i ett badkar) och det skulle nog stå med på hans lista också 🙂

    Och fred på jorden – det KAN bara inte vara en klyscha! Det goda måste ju segra, det måste man tro på! Kram

Kommentera

