Hur hade du gjort?

Standard

Det finns tydligen bebisar som inte bajsar på en vecka. Alva tillhör inte den kategorin. Normalt bajsar hon glatt hela dagarna. Inte igår. Igår bajsade hon inte på hela dagen. Inte på morgonen. Inte på dagen. Inte på kvällen. Efter vad som verkar vara lite magtrubbel somnar hon gott vid niotiden.

Klockan två på natten vaknar jag till. Kikar på dottern som sover djupt. Då hörs ett bekant ljud. Ett stort bajsbrak. Av den kalibern som skvallrar om en överfull blöja. Jag tittar på dottern. Hon sover lugnt vidare. Jag betraktar henne en stund och hoppas att hon ska vakna av sig själv. Icke. Nu till mitt dilemma. Ska jag låta dottern sova vidare med en blöja som dignar av bajs till hon vaknar av sig själv? Eller ska jag väcka henne och byta?

Hur hade du gjort?

Hur jag gjorde. Det får du reda på imorgon.

6 responses »

  1. Jag är ganska säker på att jag hade tagit upp henne och bytt blöjan. Har en tendens till att alltid vilja ligga steget före 🙂
    Kramis

  2. Vet i sjutton vad du gjorde med tanke på att du varit så trött den senaste tiden. Men, nä, du bytte. Det hade jag gjort. Och vi är ganska lika 😉

  3. Hade nog försökt att byta lite försiktigt i mörkret och hoppas på att hon inte vaknar. Röda rumpor är ju inte så mysigt!!!

  4. Väckt och bytt.

    Fast ingen ska ha dåligt samvete för att ha gjort det motsatta. Det har hänt här. Vaknade hon inte av sig själv, så fanns uppenbarligen inget besvär.

  5. Eftersom dottern nyligen har haft brännsår i rumpan efter magsjukan så hade jag studsat upp ur sängen direkt. Men det har hänt vid enstaka tillfällen att det funnits lite bajs i blöjan på morgonen och trots detta har hon sovit ovanligt gott hela natten. Jag brukar byta om jag hör att hon bajsar, annars är det ju svårt…

Kommentera

