Vitkål och andra tips

Standard

Efter mitt inlägg om mjölkstockning igår har jag fått flera bra tips. Det roligaste, och bokstavligt talat mest matnyttiga, var tipset från min väninna E.

– Om det inte går över ska du köpa färsk vitkål. Ta de delarna som är längst in och krossa i en mortel. Sen lägger du vitkålskrosset i amningsbehån på det stället där stockningen är. Jag vet att det låter skitknäppt men det funkade för mig.

Japp. Det låter skitknäppt. Men å andra sidan. Naturläkemedel har ju funnits i alla tider. Jag beslöt mig dock för att vänta med kålen och valde att sova med dubbla bröstvärmare i behån. Imorse när jag vaknade var tendenserna till mjölkstockning borta. Skönt.

One response »

Kommentera

