Nappbarn

Standard

Alva är ett nappbarn. Vi stack dit den när hon var fem dagar och sen har den suttit där. Det är skönt att kunna trösta med nappen. Hur gör de som inte har nappbarn? Problemet infinner sig när det är dags att sluta.

Kusin V har postat sina nappar. I ett fint kuvert adresserat Tomten försvinner de bort ur hans unga liv. Det smärtar. Tårarna kommer på kvällen när det är dags att sova.
– Ni kunde tänkt på att jag behövde vänja mig, snyftar lilla V.
– Jag behöver något som först är torrt och sen blir blött och som man kan suga på, snyftar lilla V.
– Är det nappen du vill ha? säger kusin V:s mamma, min syster.
– Näääää, något annat som först är torrt och sen blir blött och som man kan suga på!
Kvällen är sorglig. Alvas kusin gråter sig till sömns.

Kvällen därpå är V:s föräldrar lite oroliga. Det gör ont i hjärtat när ens barn är så ledset även om man vet att det går över. Men ser man på! Lilla V somnar utan nappen medan pappa läser saga.

Det är inte utan att moster blir stolt! Jag fick ett par guldsandaletter när jag slutade med napp. Sen satt jag under dagmammans köksbord och tjuvsög på lillasysterns nappar. Samma lillasyster som nu är mamma till vår lilla hjälte V. Nu ska den stolta mostern tänka ut något fint till systersonen som därtill är min gudson.

3 responses »

  1. Åh vad du är gullig. Som mamma är jag så stolt så jag nästan spricker och paff, tänk att det gick så lätt ändå.
    Kram

  2. Själv så har stinisen precis upptäckt tummen efter ett antal olika nappar som inte duger.
    Annars så funkar även de stickade vantarna också bra. Ses snart, hoppas att ni haft enskön jul och en härlig nyår.
    Kram Katarina

Kommentera

