Tillbaka till Bagarmossen

Standard

På kvällen kräks E igen. Jag ringer sjukhuset.
– Kräks han mer får ni komma in igen.
Det gör han. Imorse. Vita skumklickar ligger här och var i hallen. Jag och mannen hjälps åt att ta tempen. Ingen feber vilket betyder ingen infektion. Jag är galet trött. Har varit uppe flera gånger i natt och tittat till katten. Alva däremot vaknar bara en gång klockan fyra. Sen sover hon gott till sju.

På morgonen ringer jag djursjukhuset. Vi blir beordrade att komma in igen. Jag packar in Alva, E och mig i bilen och far till Bagarmossen. Blir hemskickad igen med piller mot illamående. Fyra olika mediciner ska min lilla katt få i sig. Jag försöker med en knapp tesked specialmat. Den kommer upp direkt. Ringer sjukhuset igen. Får besked om att jag ska vänta hemma till veterinären ringer tillbaka.

E har gömt sig under sängen. Alva och jag äter lunch. Dottern får grönsaks- och kalvköttspuré och blåbärspuré. Hälften hamnar i magen, hälften täcker Alvas ansikte och händer. Jag inser hur trött jag är när jag i sista sekunden upptäcker att jag är på väg att rengöra dottern med disktrasan.

2 responses »

Kommentera

