Dialog som bara förekommer i en föräldragrupp

Standard

Vi sitter och fikar. Äter och dricker grejer.
– Alltså, Alvas bajs har en ny konsistens nu när hon börjat med barnmaten. Den är mycket kletigare.
Alla mammorna lyssnar intresserat. C tar ett stort bett på sin bulle.
– Du vet, när jag ska tvätta henne så blir hela handen full med bajs.
T mumsar på sin smörgås.
– Bajset är inte alls gult som det var förut. Det är brunare. Mer som ens eget bajs när man är dålig i magen.
K nickar med munnen full av chokladtårta.
– Hur ser era bebisars bajs ut nu?
Mammorna berättar mellan tuggorna och kaffeklunkarna.
– Och har ni tänkt på hur bajset luktar. Skitäckligt. Jag undrar när de börjar bajsa bajskorvar?
Säger jag och hugger glatt in på min ost- och skinkmacka.

One response »

  1. Så synd att jag missade fikat. Jag hade gärna tagit tips på hur man undviker att bebisens händer far ner i bajset när man byter blöja, jag har nämligen en bebis som brukar fäkta som bara den på skötbordet…

Kommentera

