Den första tanden är här!

Standard

Alva har varit ganska gnällig under kvällen. Nu ligger hon mellan mannen och mig i soffan och tuggar på en leksak. Jag sticker dit min hand. Hon suger snabbt tag i mitt finger som hon stoppar i munnen. De mjuka tandköttsraderna gnager om tummen. Då känner jag det. Något litet och vasst som skrapar mot huden.
– Jag tror hon har fått en tand, hojtar jag upphetsat till mannen.
Jag känner igen. Jo. Visst är det något vasst som sticker fram! Efter några misslyckade försök lyckas jag få dottern att flytta på tungan och blotta det undre tandköttet. Och minsann. Där ser vi en liten, vit bit av den allra första tanden. Mannen och jag tittar förundrat på varandra. Det är en stor stund.

One response »

  1. Ja grattis! haha Förstår känslan, min dotter fick nämligen sin första tand igår, & hon är inte ens 6 månader 🙂 Underbar känsla!

    Lycka till.

Kommentera

