Shoppaholic

Standard

Kattens veterinärnota slutade på 16 000 kronor. Jag lånade från vårt sparkonto. Jag har bestämt att jag vill betala in allt igen. Det är min katt och jag vill inte att det drabbar vår gemensamma ekonomi. Tvåtusen kronor i månaden tänkte jag försöka betala. Ovanpå detta ska jag bara ta ut fyra dagar i föräldrapeng under våren. Så det blir till att suga på ramarna framöver.

Idag har det kommit in nya pengar på kontot. Det första jag gör är att räkna ut hur mycket pengar jag kan tänkas ha kvar och om jag har råd att shoppa något. Vad som helst. Det spelar ingen roll. Något måste jag shoppa annars får jag svår ångest. Det får bli ett par strumpor till Alva på Polarn och Pyret. Jag vet. Det är ju förbaskemig helt sjukt!

2 responses »

Kommentera

