Litteraturfrossa

Standard

När Alva var nyfödd satt jag ofta med min sovande bebis i famnen och läste böcker. Några månader senare inser jag att jag istället använder Alvas förmiddagstupplur åt att städa och plocka undan. Dottern ligger i sängen istället för i famnen. Nu har jag bestämt att det ska bli ändring på detta. Jag har massor av olästa böcker i bokhyllan. Jag tänker börja med att läsa alla olästa böcker i den översta bokhyllan till vänster. Våra böcker är helt slumpmässigt inordnade i hyllorna. Av böckerna i hyllan är följande litteraturkompott oläst:

El Choco. Svensken i Bolivias mest ökända fängelse av Markus Lutteman.
Status: Läsning pågår
Min systers pojkvän jobbar med Jonas som El Choco egentligen heter. Så boken är signerad. Av en person som suttit i ett av världens farligaste fängelser. Hu.

Vita tänder av Zadie Smith
Ett halvt liv av V.S. Naipaul
Minnets labyrint av Elizabeth George
Verkan av Torbjörn Flygt
Den tibetanska dödsboken
Triologin om Tora av Herbjörg Wassmo
Ingen liten lort. En bok om Astrid Lindgren som opinionsbildare
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda
Företaget annorlunda av Ricardo Semler
Familjegraven av Katarina Mazetti

Oj, vad skitigt och stökigt vårt hem kommer att vara framöver.

2 responses »

Kommentera

