Jaha. Tack för den.

Standard

Varje vinter tänker jag att jag ska köpa en riktigt snygg och varm vinterjacka. Varje vinter är de kalla dagarna så få så jag struntar i det. Jag har en figursydd svart höstkappa som fått hänga med över vintern ett par år. Den skulle dock sitta som ett korvskinn nu så den är inte aktuell. Tidigt i höstas skrotade jag därför fram en lång, militärgrön parkasaktig jacka som för kanske sex år sedan var supermodern. Och troligen den dyraste jacka jag någonsin kommer att köpa. Jag tycker fortfarande att den är helt okej. Åtminstone får den duga.Tyvärr har jag lyckats förlägga det löstagbara fodret någonstans. Så jag får bylsa på mig ett par koftor under jackan för att inte frysa. Eller en fleece.

– Du kanske ska kika efter en vinterjacka på rean, föreslår mannen.
Men efter kattens dyra djursjukhusvistelse har jag absolut ingen lust att lägga pengar på en ny vinterjacka. Särskilt inte som vintern verkar bli en av de mildaste i mannaminne.
– Nä, jag tror inte jag vill lägga pengar på en jacka i år.
Då utbrister min kära man:
– Men du kan ju inte gå omkring och se ut som en lodis!

Jaha. Tack för den.

Kommentera

