Ett glatt humör

Standard

Ibland kan jag känna mig nere utan att jag har någon särskild anledning. Och ibland verkar det glada humöret aldrig sina trots att det finns goda skäl. Ikväll är en sån kväll. Mannen är sjuk. Jag är fortfarande lite spak efter magsjukan och hostar. Lägenheten ser ut som kriget. Och jag går ändå omkring och sjunger alla barnsånger jag lärt mig senaste halvåret, ler och tycker att livet är toppen. Myser åt min fina familj, leker med dottern, klappar mannens rufsiga huvud. Solstrålar, det är vad jag gör.

2 responses »

Kommentera

