Sånt jag inte vill läsa

Standard

Jag slår mig ner vid frukostbordet med rykande kaffekopp och tidning. På morgonen brukar Alva nöjt leka på sin filt och jag kan i lugn och ro avnjuta min frukost och min tidning. Men det som möter mig idag är ingen rolig läsning. Barngrupperna på dagisen i Stockholm växer. För barn under tre år är målet 14 barn i varje grupp. Men det blir allt vanligare med fler barn i grupperna. Det är ju långt kvar till Alva börjar på dagis men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig. Det handlar ju om många timmar i flera år. Tyvärr är jag som förälder ganska utlämnad i ett Stockholm där barnen är fler än dagisplatserna.

One response »

Kommentera

