Ringen

Standard

Jag vet inte hur många gånger jag fantiserat om just detta. Att gå in i en juvelerarbutik tillsammans med min nyblivne fästman och titta på Ringarna. Nu är ögonblicket här. Det glimmar och glittrar trollskt bakom låsta glasdörrar. Hjärtat bultar. Jag vet precis vilken Ring jag vill ha. Och när den hamnar på mitt finger är den precis så vacker som jag trodde den skulle vara.
– Ni kanske vill titta på lite olika modeller? Affärsbiträdet gör en ansats att resa sig.
Jag skakar på huvudet med blicken fäst på mitt finger. Det finns inga andra ringar. Vi är ett, jag och Ringen. My own, my precious!

3 responses »

Kommentera

