Den är min!

Standard

Jag och mammakompisen T sitter på Muffin & Co. Vi äter extra nyttiga, supersmaskiga muffins med linfrön och gramhamsmjöl. Alva och L sitter bredvid varandra i varsin barnstol. Dottern leker med en färgglad skallra, L:s leksak har kommit bort. L tittar ett ögonblick på Alvas skallra, sträcker fram sin lilla hand och tar den. Strax därpå knycker Alva tillbaka skallran varpå hennes kompis börjar gråta. Jag kommer på att jag har ytterligare en leksak i skötväskan. Det är Alvas lilla spöket Laban-skallra som hon älskade för några månader sedan men som hon inte haft på ett tag. Jag ger den till L. Dottern sitter med blicken fäst på den andra skallran. Allt verkar frid och fröjd.

Då tittar Alva upp och får syn på lilla spöket Laban i L:s hand. Hon börjar storgråta, sträcker sig efter Laban, tycker att den skallra hon redan har är skit. Den är min! Medan tjejerna bråkar om skallrorna tittar T och jag upphetsat på varandra. Detta är nytt, att de kivas om leksaker. Sju månader gamla har tjejerna sitt allra första mittdittgräl.

One response »

Kommentera

