På tur

Standard

Första turen kan jag inte slappna av. Jag har vilda fantasier om att dottern ska kvävas i fjällpulkan, att hon är för varm eller för kall eller att pulkan ska välta så att hon slår ihjäl sig. Istället sover hon djupt hela turen*. Dagen därpå lyckas jag bättre med att njuta av gnistrande vidder, sol som värmer, granar med snöjackor, kroppen som arbetar sig svettig i spåren som ligger som två knivskarpa remmar i allt det vita. Det är ljuvligt att gå på tur.

*Två sekunder efter att jag tog bilden i sidhuvudet somnade Alva.

2 responses »

  1. Hon ser ju ut att ha det så mysigt i pulkan!

    Men jag håller med om att det är läskigt det där med kyla. Ju kallare det blir desto mindre orkar de dessutom protestera…

Kommentera

