Nu vill jag föda tjugo barn

Standard

Vi har en regel i vår familj. Spelar Sverige fotbollslandskamp så går det före alla andra program. Jag tror faktiskt att det var jag som kom på regeln. Nu surar jag över det eftersom jag så gärna vill se premiären av den nya serien Barnmorskorna. Då kommer jag på SVT:s fenomenala funktion Play. Ännu mer nöjd blir jag när jag ser att premiärprogrammet ligger ute innan det är dags för TV-premiär.

Trettio minuter senare har tårarna runnit från första minuten till sista. Jag minns när Alva kom upp på bröstet. Jag minns hur fantastisk mannen var under hela förlossningen. Jag minns de underbara barnmorskorna. Jag vet att jag hade avgrundsont i två timmar men jag minns bara att hela förlossningen var magisk. Helt magisk.

Jag skulle kunna föda barn varje dag, sa min mamma innan jag födde mitt första. Visst, tänkte jag. Visst. Nu tänker jag samma sak.
– Jag vill föda tjugo barn, hojtar jag till mannen.

Onsdagar 21.00. Eller tjuvstart på webben. Jag kommer att se vartenda avsnitt av Barnmorskorna.

6 responses »

  1. Vi valde Barnmorskorna eftersom Z inte var med på plan…

    Ja, det var verkligen ett kanonbra avsnitt! Vilka gulliga barnmorskor det finns och vilka fina bebisar som såg dagens ljus. Jag reagerade dock på att kvinnorna var så tysta när de födde barn. Tror att mitt avgrundsvrål hördes över hela Karolinska, minst. Det var rena rama turen att fönsterrutorna höll…

    Och inga mål hade det blivit i matchen heller, rätt prioritering alltså.

  2. Tittade också på de fantastiska barnmorskorna. Tårarna sprutade men sedan kom ångesten, sitter här gravid med barn nummer 3 i magen, det gör ONT att föda barn!

    Tur att det är så underbart härligt!

  3. Jag håller med, vilket bra program! Här hemma fälldes också en och annan tår. Det har gått 8 månader sedan O kom till oss, men känns som igår!

  4. Sara: Grattis till nummer tre 🙂
    Lillsyrran: Jag tror han satt lugnt tillbakalutad framför fotbollen förvissad om att det kommer att gå över 🙂

Kommentera

