Jag är inte kund hos Läradot!

Standard

Telefonen ringer. Mannen svarar.
– Det är till dig.

I luren hör jag en mansröst med brytning.
– Jag ringer från försäkringsbolaget X.
– Jag är inte intresserad, vi är nöjda med vår försäkring.
– Men jag ringer för att du är kund hos Läradot.
– Läradot?
– Ja, du är kund hos Läradot.
– Jag är inte kund hos något Läradot.
– Men jag har uppgifter här att du är med i Läradots kundregister.
– Va? Vad är Läradot? Jag vet inte ens vad Läradot är.
– Nähä, säger mannen i luren surt och lägger på.

– Vem var det? frågar mannen.
– Någon som påstod att jag var kund hos något Läradot.
– Sa han inte La Redoute?

Ridå.

2 responses »

  1. Ha, trevligt! När det gäller telefonförsäljare är det bättre att rusta sig till tänderna som du, än att stå där med luren i örat och ha beställt något onödigt.

    Ha en skön helg!

Kommentera

