En bra start på helgen

Standard

Ännu ett träningspass på Friskis&Svettis. Efteråt hämtar en svettig mamma en solstråle till dotter.
– Hon har varit på ett strålande humör, säger friskistanten.
Vi tar bussen över Västerbron. Här och på Katarinavägen är utsikten över Stockholm som vackrast. Spegelblankt vatten, båtarna ser ut som leksaksbåtar, stadshuset, kyrktornen som sträcker sig mot himlen, fasaderna längs Norrmälarstrand.

Hemma igen äter dottern och jag lunch. Alva får pastasnäckor med skinka. Efteråt är dottern täckt av pastasnäckor med skinka. Jag äter världens enklaste och nyttigaste lunch. Blanda en burk tonfisk, några delade cocktailtomater, lite basilika, hackad rödlök, lite olivolja och salt och peppar. Rör ihop med fullkornspasta. Klart.

Nu sitter vi mätta och belåtna, tränade och lekta med, och har lite eftermiddagsmys i soffan. Helgen har börjat.

3 responses »

  1. Kul att det går så bra med träningen! Keep up the good work!

    Här uppe i fjällen börjar vi också känna oss fräscha. Efter en skidtur på sjön och fortsatt svettande i mammas bastu fick jag visa leg på Systemet! Min helg började med andra ord också bra…

  2. Fasen vad du är hurtig. Jag har iallafall partajat för första gången på ÅR och shejkat loss på dansgolvet i timmar. Det behövde jag *skrattar*. Hoppas ni haft en fortsatt skön helg!!!

Kommentera

