En inredningsutmaning

Standard

Anna har utmannat mig. Jag ska visa upp mitt senaste, mitt bästa och mitt sämsta inredningsköp.

Mitt senaste inredningsköp är två favoriter som köptes på samma dag. En dag då jag blundade för prislapparna och bara gick på känslan vill ha, vill ha, vill ha. En ljusstake av Alexander Lervik…

…och en metallskål av Ola Wihlborg.


Mitt bästa inredningsköp är en svår nöt att knäcka. Jag har så mycket jag gillar. Men det bästa ur synvinkeln mest nyttjade är nog ändå en fårskinnsjacka jag köpte på second hand i London för 10 år sedan. Jag tröttnade på att ha den som jacka och sedan dess har den varit omsydd till fårfäll, pallöverdrag, soffkuddar och nu dynor till barstolarna. De ska för övrigt få ny vit färg till sommaren.


Mina sämsta inredningsköp är antingen sålda på Tradera, slängda eller på vinden men det jag är mest missnöjd med just nu är draperiet i hallen som är för smalt, för kort och fel mönster. Mattan på hallgolvet är också svart- och vitrandig så det blir väldigt…randigt. Draperiet ska bytas ut så fort jag orkar sy ett nytt.

One response »

  1. Tack för titten!

    Ska ni måla de supersnygga pallarna vita? Lite synd om du frågar mig. Men de är jättefina i vilket fall som helst. Av en jacka till på köpet!

    :o)

Kommentera

