Älskade dag!

Standard

– Hej, säger jag.
– Heeeeej, svarar de 550 personerna i publiken.
Drygt tre timmar senare har jag klarat av mitt första moderatoruppdrag. Det går faktiskt galant. I pausen och efterråt slickar jag i mig berömmet som en spinnande katt. Jag lyckas till och med njuta av hela händelsen medan den pågår. Jäklar vad roligt jag har! Jag får frågor om jag kan tänka mig att vara moderator här och där. Jajamen!

Och efteråt. När jag öppnar dörren där hemma. Alva sitter i farfars knä. När hon ser mig skiner hon upp i ett leende som får isbergen att smälta, hon tjuter och sträcker sina små armar mot mig. Älskade unge! Älskade dag!

3 responses »

  1. Åh vad härligt. Tror du kommer att älska att vara tillbaka i arbetslivet igen och samtidigt få njuta av ditt underbara familjeliv. Ringer för att få höra mer snart. Hoppas ni orkar med en mysig utekväll också.
    Kram kram

Kommentera

