Bajs är inte nice

Standard

Jag viker ihop ännu en bajsblöja och trycker ner i påsen som hänger på en krok på väggen. Det är den tredje blöjan för dagen och klockan är halv tolv. Jag undrar hur många bajsblöjor jag bytt sedan den 6 augusti då vår dotter såg dagens ljus? Tiotusentals. Så känns det i alla fall. 

– Det är din tur! konstaterar jag.
– Nä, det är din, kontrar mannen.
– Nähä!
– Joho!

Kanske ska vi göra som våra goda vänner och köra sten-sax-påse varje gång det är dags för blöjbyte? 

Ps. Ursäkta det ruskigt dåliga rimmet i rubriken men jag kom inte på något annat.

Kommentera

