I elfte timmen

Standard

Första gången jag träffade mannens kusins pojkvän Stefan var på min svägerskas fyrtioårsfest. Vi stod i köket och diskuterade klimatfrågan länge och väl. Jag hade jobbat med kommunikation kring frågan i några år, Stefan var nyfrälst efter att ha sett Al Gores film En obekväm sanning. Redan då fick jag intrycket av en väldigt engagerad person.

Imorse såg jag Stefans ansikte på framsidan av DN. Han har blivit utvald att representera en av åtta trender i Sverige inför nationaldagen. Trenden Stefan representerar är naturligtvis att engagera sig i klimatfrågan. Han driver bloggen I elfte timmen. Besök den gärna!

One response »

  1. Kul med engagerade människor. Och kul med ny teknik som blogg o podcasts. Jag funderar på att börja arbeta aktivt med båda delarna på min hemsida. Förutsätter mycket litteraturläsning mm. Har en liten idé där, men den vill jag inte skvallra om här *fniss*.

    Läser din blogg varje dag. Fnissade åt ditt inlägg med ”vackra skrivböcker”. Haha. Hela mitt liv har jag gjort likadant. Det här ska bli receptboken, det här boken för personlig utveckling osv. Och de gapar tomma. Eller innehåller någon rafsig anteckning som jag inte har nytta av idag. Undrar hur många vi är i ”skrivboksklubben”.

    Puss på dig

Kommentera

