Oj då!

Standard

Alvas mormor har åkt tillbaka till västkusten men dotterns morfar är kvar en natt till. Jag kikar i kylskåpet efter något att bjuda på till kvällsmat. På en hylla hittar jag en påse med körsbär.
– Har ni köpt körsbär? Dom kan vi ju äta upp.
– Mamma har nog köpt dom då, det är inte jag, säger pappa.
Jag häller upp körsbären i en skål.
– Du pappa, det ligger kanelbullar här också. Vill du ta med dem som fika imorgon när du åker?
Jag sätter mig i soffan och hugger in på körsbären.
– De är jättegoda! Smaka.

Jag tittar upp på min pappa som i sin tur tittar på sin svärson. När jag låter ögonen vandra från pappa till mannen inser jag att något är på tok. Det är min födelsedag imorgon och plötsligt trillar poletten ner. Varje födelsedag får jag alltid en fin frukost på sängen. Och jag har just börjat smaska i mig mina födelsedagskörsbär och gett bort mina födelsedagsbullar.

Oj då.

6 responses »

  1. Grattis på födelsedagen!

    Skickligt av dig att njuta i förväg av de ätbara gåvorna. Det betyder att de var väldigt uppskattade och genomtänkta. Även dagen före…

  2. Ja må hon leeeeeva. Ja, må hon leeeeeva. Ja, må hon leva uti HUNDRADE ÅÅÅÅÅÅR!!! Kära väninna M, må din födelsedag vara lika fortsatt underbar på kvällen som jag gissat den varit dagtid. Du verkar ha en fantastisk man som tänker på dig och verkligen fixar och pysslar. Så himla underbart! (Födelsedagar är så trista när man lever själv, i min familj har vi alltid uppvaktat med sång o blommor o en bricka med frukost). Hur gammal blir du nu igen 😉 *fnissar*. Stor kram på dig.

  3. Men gud vad dråpligt. Så där går det när folk inte har vett att gömma överraskningar. 😉

    MASSOR AV GRATTISKRAMAR TILL DIG.

    Men du. Vi kunde ha firat ihop, jag fyller på onsdag. 😉

    /Ranis

Kommentera

