Blåaste blåblicken

Standard

Mannen sover. Alva sitter på golvet i en hög av leksaker. Det är grejer överallt. Mitt i alltihop sitter jag och njuter av en underbar lördagsmiddag: En blodig biff, grillad sparris med riven parmesan, en tomatsallad och ett stort glas rödvin. Varm i kroppen efter att ha tillbringat dagen med min väninna A. A är en sån där person som man blir glad av. Som jag alltid blir lite klokare efter att ha träffat. Som jag tycker väldigt mycket om. Som det inte går att gömma sig för. Hon är en sån som ser rakt igenom. Det har hon gjort flera gånger och varje gång har jag tagit konsekvenserna av den där blåaste blåblicken.

– Kanske är jag tråkig nu, för att allt är så bra, trevar jag.

Ibland känns det så. När livet bara svävar på smultron och nyklippt sommargräs. Vad ska man då prata med vännerna om? Sen går det tre timmar och vi har ändå pratat. Om just det och annat. Nu ska vackra A på salsakväll på Grönan med knallröda läppar, knallröda naglar och knallröda blanka skor. Med svängande höfter och lockigt hår. Jag tror det kommer att bli en bra kväll.

One response »

Kommentera

