Ettårskontroll och mozarellamums

Standard

Mannen och jag går med Alva till BVC. Det är dags för ettårskontroll. Två sprutor ska in i låret på min lilla tjej. Själv smiter jag ut i väntrummet medan eländet pågår och lämnar dottern i mannens knä. Alva själv verkar dock vara en hejare på att ta sprutor. Hon och mannen tittar på mig när jag kommer in igen. Vilken mes hon är, morsan! 

Nu väger vår lilla guldklimp drygt tio kilo och är 76 centimeter lång. Stora damen! Efteråt går vi hem och äter gnocci med mozarella, tomat, vitlök och parmesan och dricker ett stort glas rött till. Jag bjuder Alva på samma mat minus vitlök och parmesan plus kokt skinka. Och ser man på! Gaffeln sträcks ivrigt efter mer, alltihop försvinner från tallriken förutom några skinkbitar som lilla E tiggt till sig. Kanske har Alva smak för det italienska köket?

3 responses »

  1. Kanske gillar hon parmesan också. Min syster bor i Italien och har en liten ettårig kille. Det gällande receptet på barnmat där är: grönsaksbuljong, valfria grönsker, valfritt kött och parmesanost, mixa och servera. Det är alltid buljong och parmesanost. Grunden i alla barnmat.

Kommentera

