Ställningarna hålls

Standard

Det är tredje veckan mannen är hemma med Alva. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig men ärligt talat var det nog inte riktigt detta. När jag kommer hem från jobbet på måndagkvällen är:

– Köket i exemplariskt skick
– Tvätten tvättad
– Lampan i Alvas rum lagad
– Gnisslande dörren fixad
– Ett par superfina röda regnbyxor till dottern inhandlade.

Och mitt i allt detta en dotter som inte verkar särskilt tjohejsan och till sig över att mamma kommit hem. Hon verkar synnerligen nöjd med pappa.

Det är inget snack om att ställningarna hålls här hemma.

3 responses »

  1. Det var samma sak när min make var föräldraledig, och sedan fick jag så dåligt samvete för att jag inte kunde hålla hemmet i samma tip-top-skick utan att försumma barnen att jag bara längtade tillbaka till jobbet när jag var föräldraledig.

  2. *hahaha* Gud så härligt. Inget att klaga på alltså. Håll tummarna för att det varar läääääänge. Dottern älskar dig lika mycket ändå, dock blir de ju starkare knutna till den som de är mest vana vid att spendera tid med. Ganska logiskt. Njut du. Trots att jag är hemma nu har jag fullt SJÅ med att hålla hyfsad ordning. Fattar inte varför det ska ligga prylar överallt, precis hela tiden 🙂 VEM har lagt dem där? *ser mig omkring*

Kommentera

