Nattnomader

Standard

Alva somnar bredvid mig i vår säng. När hon somnat bär jag in henne till spjälsängen och går och lägger mig. Mannen är vaken ett bra tag till. Framåt midnatt somnar han i vår säng. Jag vaknar. Mannen snarkar vilket som vanligt gör mig tokig. Jag tar täcke och kudde och går och lägger mig i soffan i vardagsrummet. På vägen passerar jag katten som sover i en keramikskål. Vid halv fem vaknar dottern. Jag hämtar henne och lägger henne bredvid mig i soffan. Hon somnar om. Strax därpå kommer lilla E och kurar ihop sig i mina knäveck.

I min familj är vi just nu riktiga nattnomader.

2 responses »

  1. Ja, men ibland måste man om man inte ska somna på jobbet också.

    Fick också sova på soffan häromnatten på grund av att jag vaknade och blev störd av att L hostade i sömnen. Dessutom skulle jag upp 05.30, så det var inte särskilt kul.

    Till råga på allt sover man ju inte särskilt bra på soffan heller…

Kommentera

