Bistrot Paname

Standard

Mannen och jag sitter på Bistrot Paname på Hagagatan och klappar våra magar. Mamma och pappa är barnvakter. Själva har vi precis avslutat en underbar fransk bistromiddag lagad av en kock som heter Michelle som pratar engelska med tydlig brytning.
– Fårrrr jooo, madame! (For you, madame) 

Vi äter sniglar till förrätt, sedan avnjuter jag en ljuvlig Boeuf Bourguignon, däreftert ett urval av franska ostar och till slut en chokladtryffel på toppen. Vi knäcker två flaskor rödvin.

Idag botar jag rödvinssjukan med mitt favoritbakiskäk:
Koka spagetti, fräs vitlök, tomater, lite strösocker, salt och peppar, Rör ihop med spagettin, strö på parmesanost och svulla.

4 responses »

  1. En hel flaska rödvin var! My God! Då förstår jag att du var lite trött igår. Men å andra sidan brukar det rymmas mycket glädje i en flaska vin också.

  2. T: I ärlighetens namn ska jag väl säga att fördelningen av vinet inte var riktigt fifty-fifty utan snarare fördelat efter kroppshydda 🙂

Kommentera

