En kil

Standard

Det brukar pratas om att barn kan bli som en kil mellan föräldrarna. Mannen och jag har inte riktigt förstått det där. Vi har ömt omtalat vårt barn som orsaken till att vi kommit varandra ännu närmare. Nu förstår vi plötsligt vad som menas. Så fort mannen och jag kramas eller pussas kommer Alva som en ilsken furie, ställer sig vid våra fötter, eller vid soffkanten om det är där vi sitter, och brister ut i högljudd krokodilgråt och diverse andra protester. Nöjd blir hon först när hon blir upplyft och demonstrativt får lägga armarna om min hals.

2 responses »

  1. Mina barn är lite större, och äldre… men fortfarande får jag och maken höra: -Usch vad äckligt! Måste ni pussas…
    om vi råkar mer än titta på varann.

Kommentera

