Kontraster

Standard

Jag kliver in i hallen i Villa Bonnier på Nobelgatan i Stockholms diplomatområde. En belevad man tar min kappa och hänger den på en galge. Skönheten i huset lägger tidsåldrar mellan mig och stressen vid Stureplan. En stund senare står jag framför miljöministern och hans politiska stab och håller föredrag om kommunikation kring klimatfrågan. Andreas Carlgren nickar, ställer frågor, hans medarbetare fyller i. Det är ett bra möte.

Några timmar senare kliver jag in i en helt annan hall. Min egen hall i Fredhäll. Med en dotter som kommer stormande med öppna armar, smidigt viker förbi mina armar och kastar sig över min väska. Så följer några timmar av bebislek, blöjbyten, grötmatning och nattning. Långt från Villa Bonniers anrika miljö och ministersamtal.

Kontraster. Det är livet med jobb och småbarn.

3 responses »

Kommentera

