Barn i sängen

Standard

Alva har alltid vaknat på natten och velat komma upp till oss. Jag har inget emot det. Det verkar som att jag utvecklas till en förälder som tycker om att ha barn i sängen. Nu har jag dessutom kommit på den optimala lösningen för att slippa bli väckt varje natt. När jag går och lägger mig passar jag på att ta upp dottern ur spjälsängen och lägger henne bredvid mig i sängen. Det blir två flugor i en smäll. Jag får somna med Alva tätt intill, känna hennes doft och höra de djupa andetagen, och jag slipper gå upp och hämta henne på natten eftersom hon redan ligger där.

3 responses »

  1. DET ÄR ÄRFTLIGT. Sista gången du kom och ville ligga nära så var du nog 11 år men då var det lite fullsatt för dina två småsystrar låg redan på var sin sida så du kröp ihop längst ner i dubbelsängen på tvären och somnade gott. Så är det att vara äldst, min stora älskade dotter, för och nackdelar.

  2. Låter så mysigt det där, fast vi har aldrig sovit särskilt bra ihop jag och sonen. Iallafall inte när han var liten. Nu kommer han in var och varannan natt och drömmer mardrömmar o stannar i min säng. Han snurrar mkt och det blir inte så bra sömn för min del.

    Däremot är det DUNDERMYSIGT med den lilla gosmaskinen han är på morgnarna. Överöser mig med pussar och kramar och näsgosgnuggningar och är på ett alldeles strålande humör 🙂

Kommentera

