Vilken jädra tur!

Standard

Det är torsdag. Jag kommer hem och överöser mannen med hur bra det går på jobbet och framför allt hur bra jag är. Mannen ser plötsligt ut som om han vunnit 10 miljoner på lotto. Så glad blir han för min skull. Det blir han alltid och jag älskar honom så mycket för det. För förmågan att så helhjärtat dela min glädje. 

Nu är det fredag. På köksbordet står en vacker höstbukett. Till mig. Från mannen.

I småbarnslivsvardagen kan det ibland vara svårt att verkligen se varandra. De senaste två dagarna har fått mig att stanna upp och återigen tänka: Vilken jädra tur jag haft som träffat just honom!

Kommentera

