Saken är biff

Standard

Morgonen börjar bra. Alva har fått dagisplats! På drömdagiset. Vi har väntat hela hösten på besked eftersom dagiset är nytt och tillståndshandläggningen på kommunen dragit ut på tiden. Oron att starten ska bli förskjuten har gnagt i magen. Men nu är det alltså klart. Den 12 januari börjar vår lilla prinsessa på dagis. Inte nog med det. Lilla L har fått plats på samma dagis. Och imorse läste jag i tidningen  att min päronformade figur gör att jag kommer att leva skitlänge. Men vilken bra dag!

5 responses »

  1. Åh så härligt! Grattis! Själv har jag inlett våndan över skolstart nästa höst. Tror man ska välja skola i januari. Och det har väckt frågan om vår ort är bra att växa upp på. Alltså kikar jag ju på närförorter till Sthlm – fokus rikare kommun och BRA skolor. Det är som att leta i en höstack. Var börjar jag? Och dessutom – where is the money. Det är ju så förbenat dyrt överallt. Känns som vi måste bli kvar här ett tag till kanske. Well, den som lever får se.

  2. Grattis till dagisplatsen! Som det ser ut i stan idag så är det toppen att ni fick där ni ville. Ska bli kul att läsa om det sen. Kram kram.

  3. Ja, visst är det skönt att det äntligen är klart så att man kan planera januari månad. Hoppas att det efter en tids inkörning blir så bra som det verkar på pappret.

    Men det bästa av allt är ju att L har en kompis där redan från start!

    Kram

Kommentera

