Älskade vänner, älskade klänning

Standard

Jag och mina tre bästa vänner står i brudklänningsaffären på Karlbergsvägen. Överallt hänger vita skapelser med glitter, utan glitter, ärmlösa, med halterneck, med tunna axelband, några korta, de flesta långa. Jag har provat några varianter när butiksbiträdet tittar in med en klänning.
– Alltså, den här ska egentligen inte hänga framme, den är liksom lite undanhängd, fast inte uthämtat. Jag tror den skulle passa din figur perfekt.
Det gör den. Vännerna, jag, butiksbiträdet och den blivande bruden i provrummet bredvid drar efter andan. Den är perfekt. En stund senare är den min.

Hemma i Fredhäll dricker vi champagne, äter snittar och chokladtårta. Jag samlar E, J och K på en bild. Förevigar ögonblicket. Det är så sällan vi träffas så här allihop. Älskade vänner, Jag är så glad att ni finns och att ni var med mig idag.

Kommentera

