Glömd Lucia

Standard

Jag glömde att det var Lucia. Jag som för några år sedan  tillhörde dem som ramaskriade på SVT för att de lät några gråklädda dalmasar sjunga konstiga otraditionella sånger på luciamorgon. Lucia handlar inte om nytänkande. Lucia handlar om att det ska vara precis samma varje år. Traditionen vilar tung i mitt hjärta. Men i år glömde jag bort. Alva och jag som skulle lussa för mannen. Det måste vara det grågrå utanför fönstret som sipprar in i minnet och raderar allt som är vintervitt och stämning.

Kommentera

