Welcome to the Oscars

Standard

Mannen och jag ska på frackbröllop i februari. Jag hade inte tänkt att köpa klänning förrän efter jul. Men mitt i den sista flämtande julklappshandeln passerar jag en brud- och festbutik på S:t Eriksgatan. Och där hänger den. En mörkblå, figurnära dröm. Några tusenlappar fattigare går jag ut ur butiken med klänningen i famnen. Nu hänger två vita klänningsgarderober med en aftonklänning och en brudklänning i min trånga långt-ifrån-walk-in-closet. Jag känner mig lite som en hollywoodstjärna. Welcome to the Oscars!

One response »

  1. Haha! Allt det där låter vääldigt långt från mitt liv just nu. Längtar redan tills barnet är ute och man kan börja tänka på någon form av glamour igen. Ha en riktigt bra jul!

Kommentera

