En knutdag

Standard

Min mamma brukar prata om livet som ett pärlhalsband fyllt med små och stora pärledagar och ibland någon knut däremellan. Det här har varit en riktig knutdag. Jag har varit osams med alla i familjen, Alva och jag bråkade i två timmar om eftermiddagssömn. Till slut gav jag upp. Efter att ha fått en dansk skalle av dottern som fick mig att tro att näsan gått av på mitten. Katten bet mig i benet och mannen och jag brakade ihop efter en natt av mindre god sömn. Jag har varit på så uselt humör att jag till och med ställde in vår närvaro på söta N:s tvåårskalas.

3 responses »

  1. Jag har haft en del knutdagar den här månaden. Det måste vara saknaden av sol och ljus som får oss att tappa humöret. Hoppas allt går bra med inskolningen. Stina och björn börjar med det den 4. Stor kram katarina

  2. Jag är duktig på knutar, men de brukar sällan vara hela dagar utan det kommer en knut här och en knut där men de trasslar upp sig lika snabbt. Trodde aldrig att din katt skulle bita nån – den snällisen…

    Hoppas att du får en knutfri vecka, den som kommer.

Kommentera

