Min första vabbdag

Standard

Jag tar ut mitt livs första vabbdag. Igår fick mannen vara hemma med Alva som kräkts och haft diarré. Magsjukan verkar vara över men en skvätt feber dröjer sig kvar. Vi börjar dagen framför Nalle Puh. Som alla andra morgnar. Dottern älskar Nalle Puh.
– Poooo! (Puh)
– Naaa! (Nasse)
– Tiii! (Tiger)
– Kain! (Kanin) 
Hon sover med armarna om sin lilla Nalle Puh-björn.

Nu ligger vi framför TV:n, dottern på min arm och Poooo på hennes. För jag vet inte vilken gång i ordningen följer vi äverntyret där Nalle Puh och hans vänner ska leta efter Christoffer Robin som är försvunnen. Hur många gånger hon dessförinnan sett Filmen om Nalle Puh, en annan saga, vågar jag inte ens försöka räkna till.

Vabba. Det betyder att få ligga i soffan med armarna om en mjuk liten barnkropp och sniffa i det mjuka håret medan dottern stryker med fingrarna över min arm. Om jag försöker förtränga att jag har alldeles för mycket att göra på jobbet kan jag inte tänka mig en bättre start på dagen än att vabba.

One response »

Kommentera

