Det gäller att vara slug när man håller diet

Standard

Min nya diet funkar. I höstas gick jag ner 1 kilo på 4 månader. Nu har jag gått ner 1,5 kilo på två veckor. Men det gäller att vara slug. En lördagsmiddag utan rödvin är ju bedrövligt tråkig. Jag får äta 1300 kalorier om dagen. När det är dags för middag har jag 400 kalorier kvar. Då börjar jag helt enkelt med rödvinet. Häller upp ett rejält glas och lägger in i min viktdagbok på nätet. Och lagar sedan middag med de kalorier som finns kvar. Att gå hungrig är ganska lätt. Att avstå från vin en lördag kväll, nä, där går definitivt min gräns.

One response »

  1. Fast vill man trycka i sig en hel påse ostbågar blir man fasligt hungrig resten av dagen. Vin kan jag vara utan. Men ostbågar, gaaaaah, så tråkig helgen blir utan *fniss*. Har tränat 4!!! ggr denna vecka o gått ner 1 kilo, helnöjd 🙂 Heja heja, du har ju lång tid på dig, det kommer gå toppenbra. Vindiet – kanske ett nytt begrepp? Diet au vin?

Kommentera

