I min bokhylla

Standard

Jag har blivit utmanad av Masarinmamman. Vilken författare har jag flest böcker av i bokhyllan? Enkelt svar för min del. Jag vet utan att behöva räkna. Jonas Gardell. Jag skrev mitt examensarbete om honom redan i gymnasiet och har läst allt han skrivit. På andra, tredje, fjärde och femte plats kommer Milan Kundera, Hemingway, C.S. Lewis och Vilhelm Moberg. Orkar inte riktigt räkna efter vem som kommer på vilken plats. 

I barnbokshyllan är det fortfarande spretigt. Men Alva är förtjust i böcker och jag gissar att hyllan kommer att fyllas på. Det är väl ingen osannolik gissning att Astrid Lindgrens samlade författarskap kommer att erövra barnrummet med tiden.

Jag måste skicka utmaningen vidare till mina bokälskande bloggvänner Rana och Anna.

2 responses »

Kommentera

