En nyttopresent

Standard

– Jag har en present till dig, tjoar jag så fort jag klivit innanför dörren.
– Har du? säger mannen förväntansfullt.
– Eller…egentligen är den till oss båda.
– Jaha…?

Jag slänger fram mitt platta paket som är inslaget i flygplatsens gräsliga papper. Det är guldsnören om. Mannen öppnar och hivar fram Parträning med Paolo Roberto.
– Vi klagar ju på att vi inte hinner träna och inte hinner umgås. Nu blir det liksom två flugor i en smäll.

Vi bläddrar i boken. Paolos fru ser jättearg ut på alla bilder. Men vältränad. Paolo ser aningen mindre arg ut. Och ännu mer vältränad. Mannen och jag nickar belåtet. Snart kommer vi att vara lika muskulösa som paret Roberto.

4 responses »

  1. Så härligt 🙂 Kan se er två fram för mig. Kan nog vara ett bra sätt att få ut frustationer på också. Fast det blir nog mest fniss 😉

Kommentera

