Vabbpusslet

Standard

Alva vaknar med nästan 40 graders feber. Mannen har nyligen återvänt till jobbet efter pappaledigheten och vill ogärna vara hemma. Jag har 20 chefer som står och väntar på mig i Malmö efter lunch. Vi delar, tar varannan dag. Och jag vet att mannen kommer att vara hemma om inte min kollega kan ersätta mig. Mitt jobb handlar ganska ofta om en stor grupp människor som väntar på just mig. Mannen har oftast mer ”eget” arbete.  Men det gör det ju inte mindre viktigt. Det gäller att hitta ett system. Jag tror vi ska testa det där med jämna och ojämna dagar. Jag får försöka planera in workshoptillfällen, utbildningar och sånt på ”mina” dagar så långt kunderna tillåter. Vabbpusslet står för dörren.

One response »

  1. Jodu.
    Och må du inte stå ensam med det pusslet någonsin… Ni har ”a walk in the park” 😉 (därmed inte sagt att det är ett litet problem för er del).

    Du kanske förstår att jag haft några ”karriärvalskriser” mer eller mindre de senaste åren…
    Håller tummarna för att ni hittar ett system som håller.

    Just nu är jag sjuk o Gus frisk o jag håller tummarna för att han får förbli det!

Kommentera

