Sammanbrott

Standard

Tre veckor av sjukdom. De tre senaste dagarna med konstant hosta. Extremt dålig nattsömn. En sjuk dotter som är som ett plåster på sin mamma. Hela tiden. Ovanpå alltihop ringer en kund och undrar var jag är eftersom vi bokat möte klockan ett. Jag har missat att avboka. Jag ringer till Vårdguiden för att fråga om jag ska gå till doktorn, eller åtminstone få råd om bot av hostan. När sköterskan svarar börjar jag storgråta i telefon. Det tar en lång stund innan orden kommer. Men jag får fram mitt ärende innan sköterskan hinner hänvisar till psykakuten. Hon blev nog lättad över att samtalet bara gällde en förkylning.

4 responses »

  1. Jag förstår dig, tveklöst. Hur stor kärleken till barnen än är, så är man då och då och snuddar vid den där gränsen till galenskap när bacillerna köar för att få komma in, jobbet krockar med all VAB och korthuset verkar rasa.

    Styrkekram från en mamma till en annan!

  2. Lilla hjärtat. Snart kommer vår och massa energi och till dess rekommenderar jag ett stort glas rödvin och massa kramar från Torkel (kan jag ordinera det tror du?).

    Kram kram kram

  3. Kära du. Vi är grannar här i Fredhäll och jag ramlade in här av en slump.
    Jag har en Lykkeliten som är tio månader och vi har också varit förtvivlat snorbubbligt febrigt sjuka så länge att jag nästan brutit ihop.
    Så jag vet precis hur du känner.
    Men nu tror jag det vänder.
    Snart vänder det.
    Massor av pepp och kramar till dig och din fina familj.
    Vi kan väl starta en rörelse med en stor snorbubbla på kavajslaget så vi känner igen varandra? Haha.
    kram
    Hillevi Wahl

  4. Tveklöst det jobbigaste med att vara förälder, när man är sjuk själv och ensam ska ta hand om sitt sjuka eller friska barn. Man räknar ner tiden tills det är dags för deras middagslur så att man kan lägga sig på sängen och vila själv.

Kommentera

