Somliga går i trasiga jeans

Standard

Idag skulle vi haft barnvakt. Mannen och jag skulle ägna oss åt egentid. Äta på någon mysig restaurang. Hänga lite i någon bar. Vara lite omslingrade. Alltihop är förstås inställt med tanke på min dygnet-runt-hela-tiden-hosta och Alvas ögoninfektion. Imorse upptäckte vi att dottern dessutom lyckats klämma in tredagarsfebern under veckan som gått. Magen och ryggen är full av små röda prickar.

– Det känns som att jag bara går omkring här hemma osminkad i trasiga jeans, gnäller jag.
Som dessutom börjar hänga rejält i rumpan eftersom min bröllopsdiet funkar utmärkt. Mannen betraktar mig.
-Du, det stämmer ju till viss del också.
– Vad då?
–  Ja, det är inte bara som du känner, det stämmer ju till viss del också att du går omkring osminkad med trasiga jeans som hänger i rumpan.
Det glittrar okynnigt i den blivande makens ögon.

Själv är jag inte det minsta upplagd för skämt.

2 responses »

  1. *fnissar*, din blivande man är så mysig Malin. Så skönt att du kan uppfatta det även om jag förstår att du är trött o under isen nu. Believe me, jag vet precis hur du har det. Småbarnsåren är utmanande. Förra året – efter nya rör – var sonen inte hemma från dagis EN ENDA DAG mellan september till maj. Alltså, efter att ha haft honom sjuk hemma de fyra första åren minst 60 procent av tiden! var detta helt otroligt, helt magiskt. Jag lovsjöng utvecklingen. Sedan fick sonen svamp i öronen i maj o sedan dess har han varit sjuk o förkyld oavbrutet. Lilla sötnosen. Jag längtar efter att få se hans friskhet, se färgen återvända på kinderna, han är blek som ett spöke. Vilken TUR att jag klarat mig ekonomiskt ett tag – det är ju omöjligt annars att ställa in kundarbeten hela tiden…. PUSS o KRAM till er och försök att glädjas åt tvåsamheten mitt i alltihop (du kunde varit ensam *ler*).

Kommentera

